Forum

What board does the...

Notifications
Clear all

What board does the Ender 3 Pro ship with now?

tabbytomo
(@tabbytomo)
New Member Registered
Topic starter  

What board does it ship with and what is the latest firmware assuming you're not using the BLTouch.

ReplyQuote
Eli liu
(@eli-liu)
Reputable Member Registered

Now the ender 3 pro equips with a 32bit mainboard( 4.2.2) and Marlin2.0.1

ReplyQuote
RJOSS33
(@rjoss33)
Active Member Registered

Posted by: @eli-liu

Now the ender 3 pro equips with a 32bit mainboard( 4.2.2) and Marlin2.0.1

Bonjour, Je viens d'acquérir une ENDER3 Pro neuve et je constate que sa version MARLIN est le V0.0.6.

2 questions SVP: La carte mère est de quel type? Comment faire la mise à jour de la version et quel micrologiciel prendre sur votre site.

Merci pour votre réponse.

Hello, I have just purchased a new ENDER3 Pro and I see that its MARLIN version is V0.0.6.

2 questions please: What type of motherboard is it? How to update the version and what firmware to get on your site.

Thank you for your reply.

ReplyQuote
Eli liu
(@eli-liu)

@rjoss33 1. there's no V0.0.6 firmware, the old version is 1.1.6.

2. we need to determine the mainboard version first, by asking the seller or open the printer's cover and find out the version number on the board. Then we can talk about the firmware. 

ReplyQuote
RJOSS33
(@rjoss33)
Active Member Registered

@eli-liu

Bonjour et merci pour votre première réponse

2ème  question: A quoi correspond l'indication sur l'écran de commande: Marlin Ver 0.06 May 302020 Ender-3Pro www;creality.com voir photo jointe.

Merci pour votre réponse

Hello and thank you for your early response

2nd question: What does the indication on the control screen correspond to: Marlin Ver 0.06 May 302020 Ender-3Pro www; creality.com see attached photo.

thank you for your reply

ReplyQuote
Eli liu
(@eli-liu)

@rjoss33 It seems like V0.0.6 is with the printer by default and it is not referred to as the Marlin version. It is just a note for each update. For Marlin, we have V1.x.x for the old mainboard and V2.x.x for the new mainboard. Again, find out what mainboard version you have on the mainboard and download the current firmware. https://forums.creality3dofficial.com/ender-3-pro/

ReplyQuote
Eli liu
(@eli-liu)

ReplyQuote
RJOSS33
(@rjoss33)
Active Member Registered

@eli-liu

Hello and thank you for your answer.

I just checked by opening the box where the motherboard is located and it is indeed a V 4.2.2.

So I could update with: 4.2.2_32bit_Marlin2.0.1-V1.0.1_TMC2208 ???

Which leads me to ask you how do you know which firmware version is installed?

cordially

Bonjour et merci pour votre réponse.

Je viens de vérifier en ouvrant le boitier ou se trouve la carte mère et c'est bien une V 4.2.2.

Donc, je pourrais mettre à jour avec : 4.2.2_32bit_Marlin2.0.1-V1.0.1_TMC2208 ???

Ce qui m'amène à vous demander comment connaitre la version micrologiciel installée?

Cordialement

ReplyQuote
Eli liu
(@eli-liu)

@rjoss33 the simple rule is: if your mainboard is 4.2.2, then the firmware name should include 4.2.2; if you have a BL touch, the firmware name should include BL touch. We normally flash the latest firmware.

ReplyQuote
RJOSS33
(@rjoss33)
Active Member Registered

@eli-liu 

Bonjour et merci pour votre réponse rapide pour la version logiciel installé sur ma carte mère 4.2.2. Je n'ai pas de BL.

Par ailleurs, je voudrais acquérir des pièces de rechange pour un éventuel dépannage, en particulier un Kit d'extrémité chaude d'extrusion 3D. Pouvez me dire si c'est 12Volts ou 24volts.

Merci pour votre réponse

Hello and thank you for your quick response for the software version installed on my motherboard 4.2.2. I don't have a BL.

Also, I would like to acquire some spare parts for possible troubleshooting, especially a 3D Extrusion Hot End Kit. Can tell me if it is 12Volts or 24volts.

thank you for your reply

ReplyQuote
RJOSS33
(@rjoss33)
Active Member Registered

Bonsoir,

La carte mère V4.2.2 est-elle toujours équipée des TMC 2208?

Si oui, comment les identifier sur cette carte mère V4.2.2?

Merci pour votre aide.

Good evening,

Is the V4.2.2 motherboard still equipped with the TMC 2208?

If so, how to identify them on this V4.2.2 motherboard?

Thanks for your help.

ReplyQuote